Uwaga! Ta strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej

Dnia 4 maja 2016r. członkowie rady dziecięco-młodzieżowej powiatu jarocińskiego wraz z opiekunami wybrali się na jednodniową wycieczkę do stolicy naszego kraju. Z naszej szkoły w celu zwiedzenia Warszawy wybrała się trójka uczniów: Anna Bochna, Cezary Janicki i Tobiasz Andrzejczak wraz z nauczycielem panem Tomaszem Jankowskim.

O godzinie 5:00 z Jarocina wyruszyliśmy w drogę i po ok. 4 godzinach dotarliśmy do wyznaczonego celu. W czasie drogi przewodnik wycieczki informował nas o ciekawych miejscach, obok których przejeżdżaliśmy. Pierwszym miejscem, które zwiedziliśmy w Warszawie, był Stadion Narodowy. Nasz przewodnik opowiedział nam o nim wiele ciekawostek, po czym mogliśmy zadać mu pytania oraz zrobić sobie zdjęcia.

Następnie przeszliśmy ulicami Krakowskiego Przedmieścia. Zobaczyliśmy m.in. Pałac Prezydencki, Dom bez Kantów, Kościół św. Anny, pomnik Bolesława Prusa oraz wiele innych obiektów. Później udaliśmy się na Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego, gdzie postanowiliśmy poobserwować obchody dnia św. Floriana, które odbywały się przed Grobem Nieznanego Żołnierza. Było to dla nas bardzo fajne doświadczenie, ponieważ mieliśmy okazję zobaczyć pana prezydenta RP Andrzeja Dudę oraz panią premier Beatę Szydło. Następnie przeszliśmy na Plac Zamkowy, gdzie podziwialiśmy Kolumnę Zygmunta III Wazy oraz Zamek Królewski. Zobaczyliśmy również Barbakan oraz będący niedaleko niego pomnik Małego Powstańca. W czasie zwiedzania na każdym kroku można było dostrzec stare kamienice. O każdej można było opowiedzieć wiele ciekawych rzeczy. Obiektem wartym zapamiętania był też Pałac Kultury i Nauki, który jest obecnie najwyższym budynkiem w Polsce. Osiąga on 237 metrów wysokości. Po zwiedzaniu Warszawy mieliśmy trochę czasu wolnego na zakup pamiątek lub zjedzenie czegoś.

Następnie o 14:30 rozpoczęliśmy zwiedzanie Muzeum Narodowego. Zostaliśmy podzieleni na dwie grupy: szkoła podstawowa i gimnazjum. Na wstępie dowiedzieliśmy się trochę o projekcie, w którym 69 dzieci miało za zadanie przygotować wystawę na temat „W Muzeum wszystko wolno”. Uczestnicy tego projektu przez 6 miesięcy poznawali Muzeum, przygotowywali scenariusze, wybierali dzieła, nagrywali audioprzewodniki, opracowali koncepcję multimediów i scenografię ekspozycji oraz zaprojektowali druki edukacyjne. Dzieci w swoich wystawach odnalazły dzieła, które nie były nigdy pokazywane publiczności. Wystawę podzielili na sześć części, w których prezentowane są dzieła z różnych kolekcji. Dzieci chcą, by wizyta w muzeum była przygodą i dostarczała wiele pozytywnych wrażeń. Następnie za panią przewodnik z muzeum udaliśmy się do pokoju nazwanego lasem. Można było się tam poczuć jak w prawdziwym lesie dzięki odgłosom oraz wystrojowi. Zobaczyliśmy tam wiele rzeźb oraz obrazów np. Obraz Światowida. Następnie udaliśmy się do następnej sali, w której oglądnęliśmy 5-minutowy film opowiadający mit o Minotaurze w wykonaniu dzieci. Później przeszliśmy do Pokoju Strachów, gdzie dostaliśmy do zrobienie zadanie, w którym mieliśmy znaleźć dzieła na obrazkach oraz ich autora. Wszyscy z chęcią wykonali zadanie. Później przeszliśmy do pokoju, w którym wspólnymi siłami rozwiązaliśmy krzyżówkę na temat postaci mitologicznych, historycznych i świętych. Następnym pomieszczeniem, które zwiedziliśmy, był skarbiec. Jednym z ciekawych eksponatów była tam maska mumii. W ostatnim pomieszczeniu, które zobaczyliśmy, znajdowały się elementy ubioru. Można było tam podziwiać m.in. oryginalne suknie, koszule oraz kolekcję butów rozpoczynającą się od chińskich bucików poprzez osiemnasto- i dziewiętnastowieczne pantofle.

Na tym skończyła się wycieczka po Muzeum Narodowym. Następnie pojechaliśmy na obiad. Po jego zjedzeniu nadszedł czas, by wrócić do domu. Do Jarocina dojechaliśmy około 21:30. Oto opinie uczestników wyjazdu z naszej szkoły na temat muzeum oraz wycieczki.

Cezary Janicki:

Wycieczka mi się bardzo podobała. Jedynym minusem chyba była tylko długa jazda autokarem i wczesny wyjazd. Najbardziej spodobał mi się Stadion Narodowy, ponieważ byłem na nim po raz pierwszy i mogłem zobaczyć, na jakim obiekcie gra polska reprezentacja. W muzeum podobało mi się to, że to było takie miejsce, w którym się nie nudziłem. Bardzo podobało mi się to, że to właśnie nasi rówieśnicy mogli wybierać eksponaty, które im się podobały. Dużym plusem według mnie było to, że w każdym pokoju, do którego przechodziliśmy, widzieliśmy zastosowanie nowych technologii np. układaliśmy interaktywna krzyżówkę. Minusem było to, że było to bardzo krótkie zwiedzanie. Jestem bardzo zadowolony z tego, że w ciągu jednego dnia mogliśmy poznać tak wiele ciekawych miejsc w Warszawie.

Tobiasz Andrzejczak:

Wycieczka do Warszawy była miłą przygodą. Pierwszym obiektem naszej wycieczki był Stadion Narodowy , następnie zwiedziliśmy Starówkę - aż do pomnika Mikołaja Kopernika idąc Krakowskim Przedmieściem. Nie zapominajmy o Grobie Nieznanego Żołnierza, Barbakanie oraz Muzeum Narodowym, w którym ekspozycję przygotowały dzieci. Ten wyjazd ukazał mi wiele miejsc i budynków, które zazwyczaj widziałem tylko w telewizji. W muzeum podziwiałem znajdujące się tam ekspozycje przygotowane przez dzieci, które przedstawiały m.in. dawne stroje królewskie wystawione w taki sposób, że stojąc za gablotą mogliśmy zobaczyć stroje „na sobie”. Było jeszcze wiele innych wystaw, ale ta utkwiła mi w pamięci najbardziej. Wizyta w muzeum okazała się bardzo ciekawa. Przewodnik zainteresował mnie eksponatami, które naprawdę były bardzo piękne. Bardzo się cieszę, że mogłem pojechać do naszej stolicy; szkoda, że tylko na jeden dzień. Z chęcią pojechałbym jeszcze raz ujrzeć naszą piękną Warszawę.

Anna Bochna:

Wycieczka po Warszawie była niesamowita. Najbardziej spodobał mi się Stadion Narodowy, ponieważ od maleńkości marzyłam, by go zobaczyć "na żywo". Duże wrażenie zrobiły na mnie również Kolumna Zygmunta III Wazy oraz Krakowskie

Przedmieście. W Muzeum Narodowym najbardziej spodobał mi się skarbiec, a w nim maska mumii oraz interaktywna krzyżówka na temat sławnych postaci historycznych, mitycznych i świętych. Niezbyt spodobał mi się pierwszy pokój, który przedstawiał rzeźby oraz obrazy zwierząt. Wycieczka bardzo mi się podobała i chętnie pojechałabym tam jeszcze raz.

W imieniu wszystkich uczestników wycieczki bardzo dziękuję za zorganizowanie takiej niezapomnianej podróży do naszej stolicy.