Uwaga! Ta strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej

W dniach 16- 18 maja odbyła się wycieczka klas gimnazjalnych do Kotliny Kłodzkiej i do Czech wraz z opiekunami: panią Magdaleną Buchwald, panią Danutą Barczak, panem Sebastianem Waszkiewiczem i panem Łukaszem Piechockim.

Zbiórka była przy sali OSP w Golinie o godzinie 6:00; podróż minęła bardzo szybko i przyjemnie.  O godzinie 13.00 byliśmy już w Czechach i poszliśmy zwiedzać Skalne Miasto. Zwiedzanie trwało kilka godzin, po czym nasza pani przewodnik postanowiła zrobić krótką przerwę na odpoczynek. Po wyczekiwanej chwili relaksu pojechaliśmy autokarem do naszego hostelu, który znajdował się w Polanicy Zdrój. Po godzinie 20.00 poszliśmy na spacer i podziwialiśmy uroki kurortu. Resztę wieczoru spędziliśmy w naszym hostelu.

Drugiego dnia o godzinie 8.00 spotkaliśmy się w stołówce na śniadaniu. Gdy wszyscy zjedli posiłek, wyjechaliśmy autokarem do Czech. Przejeżdżaliśmy przez Góry Stołowe, więc towarzyszyły nam wspaniałe widoki. W Pradze zwiedzaliśmy wiele niesamowitych miejsc, np. most Karola, katedrę św. Wita, Plac Wacława i Hradczany. Na rynku mieliśmy czas wolny i wtedy mogliśmy zakupić pamiątki. Pogoda tego dnia bardzo nam dopisała. W nocy dużo padało, a jak wyjeżdżaliśmy do Pragi," wyszło" piękne słońce. Po całym dniu za granicąwróciliśmy do schroniska i do wieczora spędzaliśmy miło czas w pokojach.

Trzeciego dnia udaliśmy się do Kopalni Złota w Złotym Stoku. Po jej terenie oprowadzał nas pan Hubert. Nie obyło się bez wielu dowcipów z jego strony, dzięki czemu wszyscy będą miło wspominać to miejsce. Podekscytowani ruszyliśmy dalej - do twierdzy Kłodzko. Miła przewodniczka opowiadała o historii twierdzy i przedstawiała codzienne życie żołnierzy tam służących. Następnie zatrzymaliśmy się, aby coś przekąsić. Kiedy wszyscy byli już najedzeni, wyruszyliśmy do Goliny, a drogę umilaliśmy sobie śpiewem i rozmowami z przyjaciółmi.