Uwaga! Ta strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej

Maj to czas wycieczek szkolnych. Pogoda sprzyja, koniec roku szkolnego blisko - jednym słowem okoliczności zachęcające. Na trzydniowy wypad do stolicy wybrały się dzieciaki z klas IV -VI golińskiej podstawówki. Oto relacja.                                               Dzień 1

Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Cmentarz Wojskowy na Powązkach, Aleje Zasłużonych, katakumby, oglądaliśmy Grób Nieznanego Żołnierza, podziwialiśmy Łazienki Królewskie, spacerowaliśmy po starym mieście i przyglądaliśmy się pomnikowi Małego Powstańca.

Na cmentarzu widzieliśmy groby wielu sławnych osób: sportowców, muzyków, pisarzy, polityków, lotników, poetów i wielu, wielu innych. Pani przewodniczka przybliżyła nam ich historię oraz dyskutowała z nami na ich temat. Mogliśmy też oglądać groby rodzin sławnych osób - na przykład rodzinę Fryderyka Chopina oraz Marii Skłodowskiej Curie.
Pani opisywała, w jakich okolicznościach powstały katakumby, kto je zaprojektował oraz kto jest tam pochowany. Mieliśmy okazję zobaczyć na własne oczy grób Czesława Niemena, a nasz nauczyciel od muzyki powiedział o nim kilka zdań.

SAM_0142

SAM_0150

Później  wybraliśmy się przed Grób Nieznanego Żołnierza i tam oglądaliśmy zmianę warty.

SAM_0128

Kolejną atrakcją była przechadzka po Starym Mieście oraz odwiedzenie pomnika Małego Powstańca.

SAM_0169

Następnie zwiedzaliśmy Łazienki Królewskie i letnią rezydencję króla Stanisława Augusta Poniatowskiego, która zwana jest Pałacem na Wyspie. Zrobiliśmy wiele zdjęć samej rezydencji, fontanny czy też pawi, które tamtędy spacerowały. Następnie przyjechaliśmy do hostelu i poszliśmy spać.

SAM_0214

Dzień 2

Po obudzeniu uszykowaliśmy się na kolejny dzień naszego pobytu w stolicy. Na śniadanie, jakim był szwedzki stół, podzielono naszą wycieczkę na dwie grupy. Po śniadaniu wyjechaliśmy, a plan wycieczki był następujący: Telewizja Polska, Sejm, Muzeum Narodowe , Złote Tarasy.

Pierwszym etapem tego dnia było odwiedzenie Telewizji Polskiej (TVP). Najpierw zobaczyliśmy studio zabudowane na dłużej, w którym nagrywają „Dzień dobry Polsko”. Następnie zobaczyliśmy studio, w którym nagrywają teleturnieje typu „Jaka to melodia”. Zobaczyliśmy także najmniejsze studio w TVP. W tym studiu komentują mecze i rozmawiają z graczami. Potem muzeum Telewizji Polskiej. Były tam znane postacie z kreskówek, jak choćby Zając Poziomka. Niestety, nie zobaczyliśmy żadnej sławnej osoby w TVP.
W sejmie trafiliśmy na obrady w sprawie artykułu 17 (coś o motoryzacji). Mieliśmy spotkać się z panem Kukizem, lecz się rozchorował, za to spotkaliśmy dwóch posłów z partia Kukiz 15. Widzieliśmy również pana Kaczyńskiego.
W Muzeum Narodowym zostaliśmy podzieleni na dwie grupy. Robiliśmy zadania na kartkach wcześniej przygotowanych dla nas. Widzieliśmy naczynia z białego złota, które należały do króla Stanisława Augusta Poniatowskiego, autentyczny obraz „Bitwa pod Grunwaldem” Jana Matejki.

zdj2

Przez godzinę na rynku kupowaliśmy pamiątki. Następnie oczywiście poszliśmy na obiadokolację.
Pojechaliśmy do Złotych Tarasów czyli galerii handlowej. Szóstoklasiści zrobili sobie zdjęcia z youtuberami Nieprzygotowani.
Z powrotem pojechaliśmy metrem.

Dzień 3

Tego dnia byliśmy w Centrum Nauki Kopernik, w pałacu Kultury i Nauki, na lotnisku oraz na punkcie widokowym.

W Centrum Nauki Kopernik od razu po wejściu wszyscy się rozeszli w swoje strony, aby zobaczyć jak najwięcej. Każdy był zajęty oglądaniem i nikt się nie nudził. Można było przeprowadzić małe doświadczenia pod kątem anatomii człowieka, prądu, magnesów, wody, iluzji, energii czy też nawet spalania kalorii!

SAM_0237

Podziwialiśmy też widoki na Warszawę z 114 metra, a dokładniej z trzydziestego piętra pałacu Kultury i Nauki.
Później pojechaliśmy na lotnisko. Pani przewodnik powiedziała kilka zdań o tym, gdzie co jest oraz zaprowadziła nas do punktu widokowego. Stamtąd oglądaliśmy, jak wiele samolotów startuje i ląduje. Kupiliśmy kilka pamiątek i wracaliśmy do autobusu. Po kilkugodzinnej jeździe znów byliśmy w Golinie.

Tak zakończyła się nasza wycieczka do stolicy Polski - Warszawy.