Uwaga! Ta strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej

Uczniowie golińskiego gimnazjum mają możliwość cotygodniowych wyjazdów na basen w ramach lekcji wychowania fizycznego.

Postanowiliśmy sprawdzić, co sądzą na ten temat uczniowie, nauczyciele wychowania fizycznego oraz pani dyrektor.

GiG-ant: Skąd pomysł na takie lekcje wychowania fizycznego?

Urszula Kowalczyk: Pomysł pływalni  w ramach lekcji w-f wyszedł od Zarządu Stowarzyszenia Edukacyjnego "Gimnazjum 2000" i miał na celu uatrakcyjnienie tych lekcji uczniom w większości zamieszkałym na wsi.

GiG-ant: Od kiedy uczniowie golińskiego gimnazjum mają taką możliwość?

U. K.: Uczniowie korzystają z pływalni w Jarocinie od początku istnienia naszej szkoły - czyli od 2001 r.( przez rok 2000 nasza szkoła była filią gimnazjum nr 1 w Jarocinie).

GiG-ant: Skąd władze gimnazjum pozyskują na to fundusze?

U. K.: Fundusze to częściowo tzw. subwencja oświatowa, a częściowo wynik konkursów ofert ogłaszanych przez m.in. burmistrza Jarocina.

GiG-ant: Jak pani sądzi, czy te zajęcia cieszą się dobrą opinią wśród naszych uczniów?

U. K.: Frekwencja na tych zajęciach jest bardzo wysoka, a zwolnień z w-f  jest u nas bardzo mało, stąd wniosek, że jest pełna akceptacja. Nasi absolwenci twierdzą, że niejednokrotnie umiejętność pływania, którą nabyli w naszej szkole, przydała im się w życiu ( jeden z naszych uczniów, uratował topiących się kolegów).

 

Nauczycielka wychowania fizycznego, p. Maria Pewniak również zechciała podzielić się z nami swoją opinią na ten temat. Zapytana, czy pomysł zamiany lekcji w szkolnej sali  na lekcje w pływalni jest dobry, odpowiedziała:

Nasza szkoła jako jedna z niewielu ujęła w programie klas pierwszych gimnazjum naukę pływania. Uczniowie w większości chętnie i systematycznie uczęszczali na zajęcia na pływalni. Nabycie umiejętności pływania w stopniu podstawowym nie nastręczało na ogół większych trudności. Jedna  godzina tygodniowo  ćwiczeń w wodzie wystarcza do opanowania podstawowych ruchów pozwalających utrzymać się na powierzchni wody i przepłynąć 25 - 50 m. Umiejętność utrzymania się na wodzie jest sztuką niezbyt skomplikowaną, a niezwykle przydatną. Warto uczestniczyć w zajęcia na basenie, gdyż pływanie służy zachowaniu zdrowia i jego pielęgnacji. Opanowanie tej umiejętności zwiększa możliwość korzystania ze środowiska wodnego i sprzętu pływającego, a przede wszystkim daje poczucie bezpieczeństwa w wodzie (w ubiegłym roku utonęło w Polsce  709 osób), umożliwia uprawianie żeglarstwa, kajakarstwa, jachtingu motorowego i innych sportów wodnych.

 

Opinie uczniów naszego gimnazjum:

Lekcje wychowania fizycznego na basenie to fajna sprawa. Szkoda, że my, uczniowie III klas, nie mamy już możliwości zamiany normalnych lekcji na lekcje na basenie. Rozumiem, że fundusze stowarzyszenia są ograniczone. Klasy III z miłą chęcią zamieniłyby się z I. - Dominika, IIIb

Wyjazdy na basen w ramach lekcji wychowania fizycznego to fajna sprawa. Chyba żadna szkoła nie oferuje swoim uczniom cotygodniowych, darmowych wyjazdów na pływalnię. - Magda, Ic

Lubię jeździć na basen. Jedynym minusem są późne powroty. Plusów jest bardzo wiele, m.in dzięki tym wyjazdom nauczyłam się pływać. :) - Julia, Ic

 

Umiejętność pływania jest chyba w opinii wszystkich czymś absolutnie niezbędnym i ważnym. Dobrze, że od 13 lat jest to to również element programu naszego  gimnazjum. No i chwała tym wszystkim, którzy trwają przy tym pomyśle - mimo że koszty jego realizacji rosną. Na ważne projekty pieniędzy nigdy nie powinno zabraknąć!

 

 

Tomek Jankowski, 13.06.2014 19:37
0,

4319


Komentarze:

Jeszcze nikt nie skomentował tego wpisu.

Dodaj komentarz